Gå til innhold
Arkivverket

[#17021] Kurvmakermester Anton Johan Andersen til Kristiania 1916,trenger hjelp


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kurvmakermester Anton Johan Andersen ble født i Bergen 02.02.1875.Han giftet seg to ganger , og rakk å få fire barn.I 1912 bor han ikke lengre sammen med familien , og i følge opplysninger fra Yngve Nedrebø flyttet han til Kristiania 15.01.1916.Der bosatte han seg i Gøteborgsgt. 51.Er der noen som kan bidra med opplysninger om hvordan det gikk med ham videre?Fikk han eventuelt ny familie i Oslo osv. All informasjon som kan kaste lys over hans videre skjebne mottas med stor takk. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Et brev til Oslo Byarkiv vil her gjøre susen, du har jo til og med adressen hans i 1916! Han kan følges i folketellingene fremover.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Laila.Jeg skal sende et brev eller e-post straks.Men jeg tenkte det kunne være greit å sjekke ut om noen av forumets brukere kanskje kjente til denne mannen.Jeg har ellers tidligere fått god hjelp på Oslo Byarkiv. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har fått svar fra Oslo Byarkiv.Ved den kommunale folketellingen i 1926 bodde han i Kirkeveien 179 på Lindern med sin hustru Inga Klaudine Amalie.Han bodde på samme sted ved tellingen i 1939 men da var han enkemann.Kan noen hjelpe med med dødsfallet til Inga Klaudine (mellom 1926-1939)?.Arkivet hadde ikke anledning til å sjekke neste telling i 1948.Men har noen tilgang på adressebøker som eventuelt kan fortelle hvor lenge Anton Johan ble boende i Kirkeveien? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har noen anledning til å sjekke adressebøker eller lignende for å se om Anton Johan Andersen ble boende i Kirkeveien etter 1938? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.