Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Lars Maersk Hansen

[#17062] Barbara Smiths (Hans Crometies kone) afstamning?

Recommended Posts

Guest Lars Maersk Hansen

Barbara Smith (d feb 1814, alder 76) blev i 1776 g.m. Hans Crometie. Jeg har ikke fundet hendes ophav i Bergen. Jeg mistänker at hun var identisk med Barbro Smith (f 1737, så alderen stemmer), datter af Hoskuld Omundsen, Lövik, Sogndal, Rogaland og dennes kone Barbro Willumsd Smith. Er der noget i Sollieds register om Barbaras ophav?

Guest Yngve Nedrebø

Jeg har dessverre ikke funnet noe om hennes opphav hos Sollied, og heller ikke i den trykte utgaven av bergenske dødsannonser.

Guest Lars Maersk Hansen

Er der nävnt nogle arvinger i skifterne efter dem: Hans blev begr 6 jul 1787 DB döde nr 48743) og Barbara 16 feb 1814 (nr 67347). Så vidt jeg ved var de barnlöse. Barbara var 39 da de blev gift 1776 (nr 15165) og det var hendes 1. ägteskab iflg tellingen 1801 (nr 4341), så jeg mistänker at hendes arvinger var södskende eller deres afkom på Lövik eller Haneberg i Sogndal, Rogaland(se http://www.sosialklubben.net/~snw/slekt.htm).

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.