Gå til innhold
Arkivverket

[#17062] Barbara Smiths (Hans Crometies kone) afstamning?


Gjest Lars Maersk Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Maersk Hansen

Barbara Smith (d feb 1814, alder 76) blev i 1776 g.m. Hans Crometie. Jeg har ikke fundet hendes ophav i Bergen. Jeg mistänker at hun var identisk med Barbro Smith (f 1737, så alderen stemmer), datter af Hoskuld Omundsen, Lövik, Sogndal, Rogaland og dennes kone Barbro Willumsd Smith. Er der noget i Sollieds register om Barbaras ophav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Maersk Hansen

Er der nävnt nogle arvinger i skifterne efter dem: Hans blev begr 6 jul 1787 DB döde nr 48743) og Barbara 16 feb 1814 (nr 67347). Så vidt jeg ved var de barnlöse. Barbara var 39 da de blev gift 1776 (nr 15165) og det var hendes 1. ägteskab iflg tellingen 1801 (nr 4341), så jeg mistänker at hendes arvinger var södskende eller deres afkom på Lövik eller Haneberg i Sogndal, Rogaland(se http://www.sosialklubben.net/~snw/slekt.htm).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.