Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vidar Holum

[#17074] Prøver med Holten en gang til, før vi reiser til USA/Canada i høstferien

Recommended Posts

Gjest Vidar Holum

Hei Er på tur mot USA i høstferien og leter etter disse og hvor de kom fra i Norge. Tenkte jeg skulle ha med meg en overraskelse.Andrew Holte gift med Tobro Thoreson De fikk 3 barn: I. (2) Ole Holten. Døde i Weyburn Canada. II. (3) Peter Holten. Døde i St. Paul Usa. III. (4) Elizabeth Holten ca. f.1900 d.1952. Immigration eller Nat. i 1926 De bodde i Arcola og Yellowgrass, Saskatchewan, CanadaAlle trolig født i Norge og kom til Canada fra 1890 til 1930.Her ser dere et bilde av familien. http://www.holum.net/holum/gen/holten.htmSome other info that does not fit: Father Olaf Holten Born in Oslo Norway Died of heart attack in 1930Mother Torbo Thorson Born: Oslo Norway Married Olaf Holten Died in 1934, killed by German SoldiersVar på byarkivet i dag for å se etter Holten i adressebøkene, men føler ikke at jeg fikke tref fra 1910 - 1935.Fant 2 Holten Andreas f. 1882 fra Sogndal nattevakt og portier på Grand Hotel og en Ole fra Hemne politikonstabel født 1885. Men fikk ikke disse leller familiene til å passe. Vi noen ha kopiene av tellingene for Christiania så sender jeg de bare til libhabere. 92200402 Landingsvn. 132 0767 Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Du Vidar, døde foreldrene i Norge?Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vidar Holum

Hei Nei tror ikke det fordi bildet er fra Canada. Hvis de da ikke bare var på besøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vidar Holum

Jammen fikk jeg ikke napp, men det var først etter vi kom hjem fra Canada og Usa i høstferien.I dag kom vielses attesten som bekrefter at jeg har riktig holten familie fra Tingvoll i M&R.http://www.holum.net/gen/marriage_in_canada.htmPrisen var 25 can$Takk for hjelpen jeg fikk herfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.