Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Gurli Heimsbakk

[#17110] Kirstine Jonsdatter Holte dro til USA

Recommended Posts

Guest Gurli Heimsbakk

Hei!' Prøver igjen - Om noen kan hjelpe meg med denne nøtten - Kirsti Jonsdatter Holte f.1884 ( Ålen/Holtålen i Sør Trøndelag) dro til USA i 10/8/1909 - dro til Baldwin WI- var der med bla broren Elling - Elling dro hjem igjen til Norge rundt 1914. Kirsti ble igjen - hun ble gift , kanskje 2 ganger også - hadde muligh 3 barn ei datter som døde tidlig ( Bertha e.l.) og muligens 2 sønner. Den ene mannen hennes ihvertfall skal ha et nordisk navn. Alt dette er antagelser da min kilder er tantebarn av Kirstine som ikke helt vet noe idet hele tatt bare tror de husker disse tingene.Er det mulig noen kan hjelpe meg?????MVH, Gurli Heimsbakk

Guest Gurli Heimsbakk

Elling dro forresten til USA 2.7.1908, bestemmelses sted Minneapolis.GH

Guest Laila N. Christiansen

Lenker lenker lenker... :) Folketelling og emigrasjon.. :)Laila

Guest Gurli Heimsbakk

?????????? Har noen, noen kilder som de kan skjekke ang. feks bryllup i N-Amerika???? Kirsti kan vel også skrives på mange måter - takker for all mulig hjelp-MVH, Gurli

Guest Laila N. Christiansen
Guest Gurli Heimsbakk

Hei Laila!!Jeg har prøvd ganske så mye i USA, 'hyret' en masse med personer og hatt sider med bilde og info i aviser der borte - men uten noe hell. Jeg får prøve denne gruppen i St.Croix - og se om jeg finner skifte etter foreldrene - Takk :o)mvh, Gurli

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.