Gå til innhold
Arkivverket

[#17129] Klophus- Gausdal


Gjest Randi Trosdahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Trosdahl

Johannes Kristiansen ble født 08.10.1888. Han ble kalt for Klophus. Jeg er blitt fortalt at han var fra Gausdal, men vet ingenting om hans foreldre. Han flyttet til Fåvang og giftet seg der.Det er også blitt sagt at hans far døde tidlig og at barna ble satt på legd. Det skal være flere søsken, men vet ingenting om dem.Er det noen som har mulighet for å sjekke i kirkebøkene for Gausdal om han er døpt der og hvem hans foreldre er ?Hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hallo Randi. Jeg har kikket på FT 1900 for Østre Gausdal der finnes en Johannes Kristiansen f. 1887 Søk på: gardsnavn Brathovde, der er hele familien. Dette var den nærmeste jeg fant, søkte i begge Gausdalskommunene og Ringebu, men fant ingen ved dette navn født i 1888. Klophus befinner seg i Ø Gausdal, men der bodde det en helt annen familie. Håper dette kan hjelpe deg litt? Ellers vet jeg adressen til en som har kirkebøker for Gausdal, det hender at han er frampå i dette forum. Fra en utflyttet Gausdøl, Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Trosdahl

Jeg har også sjekket FT 1900 og funnet de som bodde på Bratthovde. Siden jeg kun vet når Johannes er født,ville jeg følt meg sikrere på at dette er rette person, hvis noen hadde hatt mulighet til å sjekke kirkebøkene.Noen av barna til Johannes lever fortsatt, men ingen av dem vet noe særlig om farens bakgrunn.Hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Hallo igjen Randi. Hvis du kontakter meg over min e-postadresse: trysil-stallen@trysil-stallen.no kan du få adressen til den jeg nevnte som har kirkebøker fra Gausdal. Hilsen Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Olav Skaug

Det er ingen i Østre Gausdal som er døpt Johannes 8. oktober 1888. Finner heller ingen i Øyer.Kirkebøkene for Follebu og Vestre Gausdal har jeg ikke tilgang til.Er det sikkert at fødselsdato er korrekt? Har du navn på foreldre eller søsken?Mvh Jan Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Trosdahl

Hei Jan OlavJeg har ikke navn på foreldre eller søsken. Fødselsdato har jeg funnet på gravstøtta hans, og den er riktig i henhold til hans datter.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.