Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#17231] Oppslag i kirkebøkene i Bergen - familienavn BLAD

Recommended Posts

Gjest Rolf Lindstad

Min bestefar, Franz Josef Blad hadde 3 søsken, hvorav 2 vokste opp, samt 2 halvsøsken. De bodde i Claus Fastingsgate 9 under folketellingen 1891; [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=berg1891&variabel=0&postnr=47283&fulle=true&spraak=n>Lenke som var samme år Harjet Amalie Blad ble født 30.3.1891 og 2 år før min bestefar Franz Peder Blad ble født 6. aug. 1893.Ved folketellingen 1900 bodde de i Geble Pedersensgade;

Gjest Karen Waage

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålene dine, derimot har jeg selv et spørsmål: Hvordan går du frem for å finne folketellingen i Bergen for 1891? Jeg visste faktisk ikke at denne var lagt ut på Digitalarkivet, før jeg gikk inn på lenken du har lagt ut. Jeg har nå prøvd å finne den selv, uten å gå via din lenke, men fikk det ikke til. Hva gjør jeg?Med vennlig hilsen Karen Waage

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner Amanda Sofie Berentine Gustavson, født 1883, gift i Korskirken, Bergen 14. juni 1917 med dansken Arthur Aksel Vehrs, født 1881.Hanna Alise Blad døde 13. januar 1917, og etterlot seg enkemann og 4 barn.Anton Blad hadde meldt utflytting til Bøvågen (Manger prestegjeld) i 1915, og der døde han 16. november 1917.Jeg har ikke funnet Harriet eller Alma Blad blant vigde i Bergen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.