Gå til innhold
Arkivverket

[#17231] Oppslag i kirkebøkene i Bergen - familienavn BLAD


Gjest Rolf Lindstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Lindstad

Min bestefar, Franz Josef Blad hadde 3 søsken, hvorav 2 vokste opp, samt 2 halvsøsken. De bodde i Claus Fastingsgate 9 under folketellingen 1891; [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=berg1891&variabel=0&postnr=47283&fulle=true&spraak=n>Lenke som var samme år Harjet Amalie Blad ble født 30.3.1891 og 2 år før min bestefar Franz Peder Blad ble født 6. aug. 1893.Ved folketellingen 1900 bodde de i Geble Pedersensgade;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Waage

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålene dine, derimot har jeg selv et spørsmål: Hvordan går du frem for å finne folketellingen i Bergen for 1891? Jeg visste faktisk ikke at denne var lagt ut på Digitalarkivet, før jeg gikk inn på lenken du har lagt ut. Jeg har nå prøvd å finne den selv, uten å gå via din lenke, men fikk det ikke til. Hva gjør jeg?Med vennlig hilsen Karen Waage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner Amanda Sofie Berentine Gustavson, født 1883, gift i Korskirken, Bergen 14. juni 1917 med dansken Arthur Aksel Vehrs, født 1881.Hanna Alise Blad døde 13. januar 1917, og etterlot seg enkemann og 4 barn.Anton Blad hadde meldt utflytting til Bøvågen (Manger prestegjeld) i 1915, og der døde han 16. november 1917.Jeg har ikke funnet Harriet eller Alma Blad blant vigde i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.