Gå til innhold
Arkivverket

[#17337] Noen som kan hjelpe meg å finne Foreldre til Kasper Svanø?

Gjest Camilla Svanøe
 Del

Recommended Posts

Gjest Camilla Svanøe

Jeg har bare vært inne i databasene her på digitalarkivet. Har kikket litt på FS og litt på lenken jeg fikk til Sunnfjord. Leie inn mikrofilm høres spennende ut. Jeg skal se hvor langt jeg kommer med de eminente søkemulighetene på nettet, og med hjelpen jeg har fått så langt av de dyktige leserne av dette forumet har jeg allerede mye mer kunnskap om slekten enn jeg hadde trodd på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei igjen. Du lurte på Lovise. Her i DA har du en database over døpte i Kinn 1785-1814. Der er det ei Luvice Andersdatter som blir døpt 3.april 1809. Hennes tvillingsøster Elen Olave blir døpt samme dag. Foreldre er Anders Johanson Qvalviigen og Nielle Gundersdatter.Det er også ei Luvica Andersdatter som blir døpt 11.april 1802. Foreldre er Anders Nielsøn Stavanger og Christine Larsdatter. Og det er vel kanskje mest sannsynlig at det er dette siste paret og datter du er på jakt etter. Men det er litt viktig at du får avklart hvilket av giftemålene Arnstein peker på som er det riktige.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiGå til Digitalpensjonatet her i DA. Du finner link fra forsiden. Deretter går du til f.eks døpte, deretter til SF og så videre.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.