Gå til innhold
Arkivverket

[#17353] Sjur,Jens, og Sigrid Sande. Sjur kom til America i 1892 fra Luster i Sogn


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg fant dette på en søkeside for slekt i Norge:My name is Jason Ackley. I'm looking for relatives of Sjur,Jens,and Sigrid Sande. Sjur came to America in 1892 from Lustersogn, Norway. His father Jens Sande was from the Ardal area. Jens's wife Sigrid Smidji was from Balesrand County. I know that there were relatives in Fios, and Vick with last names Smedge, Smidji, and Tenold, But I am lost to how they are related. Any information would be greatly appreciated! Jason 360-521-3347 10712 N.E. 54th crt, Vancouver, WA USA - Tuesday, September 30, 2003 at 16:13:49 (PDT)Dersom det er noen som har info om disse så tror jeg vedk. blir veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Kjenner du Jason, Terje?Evt. hadde det vært mye bedre om du henviste Jason hit direkte, han har helt sikkert mer info enn dette. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Nei, jeg kjenner ikke vedk., men jeg vet at her er det så mange gode hjelpere som sikkert er i stand til å finne de han leter etter. Jeg har informert vedk. om at denne siden finnes, så kanskje han legger inn en debatt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Sjur Jensson Sande (1887-1964) utvandra til Amerika frå Luster i 1892 med foreldri Jens Helgeson (1837- ) og Sigrid Larsdotter (1844- ). Denne huslyden er omskriven i Gards- og Ættesoga for Luster, band III (1987) under Gnr. 59, Sande, bnr. 1.Både Jens og Sigrid var innflyttarar til Luster, Jens frå Aspreim i Årdal og Sigrid frå Smidje i Balestrand. Dei har mange etterkomarar i Amerika og mange ættlingar både i Årdal og i Balestrand, men ingen i Luster, so eg er diverre ikkje i stand til å hjelpa Jason noko meir.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har vert i kontakt med Jason et par ganger og han opplyser at han har prolemer med å benytte debattforum. Jeg har fått opplysninger om at hans bestemor Clara Sande Dixon og hennes søstre Harriet, Margret, and Barb var i Norge i 1977. De besøkte slektninger i Vik og Feios i Sogn. Det er disse slektningene som bestemora besøkte i 1977 Jason ønsker kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N B Macdonald

Feios er ikkje den bestutstyrde bygda i Sogn, men dei har no telefonen. Ein kunne truleg ringje til kvar husstand på ein føremiddag, om ikkje bygdi har vakse svært mykje sidan vegen kom.:-) Nina Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.