Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Kjell-Erik Andal

[#17474] Etternavnet Sparre

Recommended Posts

Guest Kjell-Erik Andal

Jeg har fått et oppdrag om å finne aner tilbake, og da dukker etternavnet Sparre opp, hvor kommer dette etternavnet fra? Eieren har mistanke om samisk herkomst, men vet ikke. Har noen forslag hvor jeg kan fortsette?Kjell-Erik

Guest Torunn Cathrine Ludvigsen

Hvor i landet leter du?Du må nok gi en god del flere opplysninger for at man skal kunne være til assistanse. Torunn C

Guest Jan Peter Wiborg

I FT-1865 finns det 18 personer med etternavnet Sparre. Nester alle kommer fra eller er født i Kristiania. Resten er født i Tistedalen, Østfold.Jan

Guest Andreas Snildal

Jeg har aldri hørt navnet Sparre e. l. i samisk sammenheng (i alle fall ikke innenfor de samiske kjerneområdene), så det tror jeg du trygt kan utelukke.Mvh. Andreas Snildal

Guest Svein Davidsen

A.W. Rasch utgav i 1925 en bok “Den norske slegt Sparre” hvor røttene tilbake til den Danske Adelige Sparre slekten fra Sjælland er utlagt.Du kan også finne mye om en “Sparre” familie i Gjallehorn (Slektshistorielaget Vestfold-Buskerud) No 16, Vinter/Vår 1996: “Hans Henriksen Spar/Sparre – Apoteker på Bragernes og Strømsø” av Torbjørn Steen-Karlsenmvh Svein

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.