Gå til innhold
Arkivverket

[#17642] Innvandring til Minnesota før 1880


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Tormod har nok tolket Will som kilden sier (litt rot med linjene mine) som Charles W. Det stemmer jo fint med datoen. Men Chace vet jeg ikke hvor kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Min kilde her er magefølelsen . Den er meget god i dette tilfellet. Men for å være 100% sikker ville det ha vært riktig å funnet nekrologen til eller etter Charles W - Will? Skinner, noe jeg tidligere har nevnt.Jeg har holdt på en del år med slektsgranskning og vet at man bør ha 100% sikkerhet på at det er den riktige personen man har funnet Jeg tror man er meget nærme her..Det skrev jeg også i tidligere innlegg i denne saken. Charles W. Skimmer var født i 1878 i Minnesota i følge 1880 tellingen og det skulle stemme rimelig bra.Dette er et forslag , så om dere ikke synes det er bra nok, så er ikke det noe problem for meg.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Så bare at du hadde skrevet det på engelsk, så da tenkte jeg kanskje du hadde fått opplysningen annensteds da vet du :)Og, du har nevnt Dana, er det bare knottefeil? Jeg gir meg ikke jeg skjønner du ;) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

The Norwegian American Historical Association ved St. Olaf College, Minneapolis (kontakt: Mrs. Kim Holland - hils fra meg, jmeg har nettop vaert der) - de har store samlinger av avis-nekrologer. Ref.: naha@stolaf.edu www.naha.stolaf.eduLykke til ! Helge Naess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Prøv å sende de opplysningene du har til Gwen A Sackrison sackrison@angelfire.comHun bor i Minnesota og på to dager greidde hun å finne mine tremenninger som jeg har lett etter i flere år.5 dager senere hadde jeg obituary og andre dokumenter angående min mors tante og dennes sønn.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hei Kjellaug og Helge. Jeg har skrevet til begge instanser dere nevnte, og Gwen svarte i løpet av en time at hun ville sjekke nærmere for meg. Naha har jeg ikke hørt fra. Jeg har kommet inn på siden deres, som er under omlegning, og visstnok skal bli slik: http://www2.naha.stolaf.edu/Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kari Larsen

Nå har jeg fått info fra Gwen i posten: To nekrologer fra hver av disse: Anna og den eldste sønnen Charles William Skinner. Dessuten Death certificate for begge. Hun tok 1$ for et Death certificate, mot 8$ hvis du bestiller det på nettet fra Minnesota Historical Society.I tillegg kopi fra Folketellingen 1900.Så nå er familien slik: Dana (Daniel i 1880) Skinner f. april 1837 i Pennsylvania, foreldrene f. i Vermont, død 1919Anna Michaelsen Skinner, f. (eller døpt?) 27.10.1853 i Vadsø død 26.9.1902 i Winnebago, Faribault, MinnesotaBarn: Charles William f. 11.8.1878 i Winnebago, Faribault, Minnesota død 27.12.1907 i Wells (Han hadde da en kone Esther Weber, men ingen barn)Jessie L., Dec. 1879 i MinnesotaPearl J. , f. Juni 1881 i MinnesotaWinnie May f. Dec. 1888 i IllinoisGalan J. f. August 1892 i IllinoisSå farens dødsfall og de andre barnas eventuelle etterkommere vet jeg ikke mer om.Takk for hjelp så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var fint at Gwen kunne hjelpe deg og. Hun ser ut til å greie det meste innenfor Minnesotas grenser-:)Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.