Gå til innhold
Arkivverket

[#17840] Anna Kristine Lindwall ( Hartman,Holmstrøm,Qvick) født ca.1795 i Sverige


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest lindis Rokstad

Hei, Det er det som er så vanskelig å finne ut.Det er spesiellt innlegg 16 jeg stusser over. Og navnene på barna til Fredrik og Grethe Jakobsdtr.Spesiellt Gustav Florentin,Og ser du på Peder og Florentine så har du spesiellt Carl Ludvig Ferdinand .Når en reisende familie reiste sammen med en annen familie var de da innen samme slekt??Lindis Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, Lindis! Jeg har ikke konsentrert meg spesielt om Fredrik og Grethe, men dette er barna i 1875: 1. Anne Christine Cicilie Fredriksdatter, f.2-9-1849 i Sokndalsstranda, 24/1875 og i Christiania. 2. Jakob Ferdinand Fredriksen, f.1851, 24/1875: ”Matros”. 3. Carl Adolf Fredriksen, f.1856, 19/1875: ”fraværende Matros, uvist hvorhen”. 4. Gustav Florentin Fredriksen, f.1866. 9/1875. 5. Gine Fredriksen, f.1868. 7/1875. 6. Christine Fredriksen, f.1870. 5/1875. Grethe er av bondefolk i Sokndal, og kan dermed ikke tas til inntekt for de reisendes barn. Og den store likheten med navnene til Handeland-barna kan jeg heller ikke se? At familier reiste sammen betyr ikke sikkert at de er i slekt, men ofte var de det. Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.