Gå til innhold
Arkivverket

[#17892] Opplysninger fra Hadeland ca 1730-1754


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg har problemer med dokumentasjon på min 5xtipp Anders Nielsen Rustad's to koner:Anders (1713-1791) var en yngre sønn på Rustad, Ø.Toten. 1. kone var KARI ERIKSDATTER.Data på henne har jeg ikke annet enn at hun tydeligvis døde etter 1743, men før 1765. Alt tyder på at hun ikke var fra Toten. De giftet seg antagelig ca 1742; deres eneste barn Berte er døpt 1743.Neste kone MARI SYVERSDATTER (1721-1801) er ikke funnet født på Toten. Ekteskap inngått 1765,på Toten.Anders's to eldre brødre døde før 1754; da tok Anders over farsgarden.En mulighet var at Anders var på Hadeland fra han ble voksen og frem til 1754. Mye peker dit: En av tantene; Kirst,var gift til Augedal på Hadeland i 1713, dennes datter Maren ble i 1733 gift med Lars Larsen Haugaard, senere (1748) med Erik Larsen Bilden. Anders's søster Kari ble gift med sersjant Peder Pedersem Melby i Brandbu.Kan noen bekrefte, eller avkrefte min antagelse om disse to damene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.