Gå til innhold
Arkivverket

[#17906] Oluf Johan Wise Olsen reiste for godt til USA. Men hvor ble det av han?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Oluf Johan Wise Olsen reiste for godt til Winnipeg, Manitoba, og derfra til USA, med linje Royal den 21.6.1911. Men han hadde da vært i Amerika 2 ganger før. Første gang i 1904 og andre gangen i 1907. Han skulle i 1904 besøke sin onkel, JOHN FUGELBERG!!!! adresse box 153, Schoulon?? Carlton?? Yrke oppgitt til å være jordarbeider. Men hvordan gikk det med han? Jeg har ikke klart å finne han i USA, heller ikke hva tid han døde der.Er det noen som har mulighet for å hjelpe meg? Leggere ved et bilde av Oluf og Laura FuglebergJeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Mvh. Birgerbilete0039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Trengereid

Hei. På info.com fant jeg noen som var slektninger etter Karen Dorthea Olsdt. Disse ønsket også opplysninger om Karen`s nevø, Oluf Johan Wise Olsen. sine slektninger og 'nærmeste' familie. Det opplyses at han var født på Rødøy/ Melfjord 05.07.1862. Om dette er samme mann som du leter etter kan du kanskje forsøke å ta utg.pkt. i å kontakte disse personene. Adressen jeg fikk: http:/www.warsailors.com/siriforum/messages/74.htmlJeg kom bare inn ved å taste www.warsailors.comHåper dette kan hjelpe deg på en eller annen måte! mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk skal du Yvonne ha!Nå er jeg hjemme igjen.Det er nok samme mannen, - selv om fødsels datoen ikke er helt korrekt - men jeg fant ikke det du nevner. Hvor i www.warsailors.com var det du fant dette?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne Trengereid

Hei igjen Birger! På info.com fant jeg etterlysningen om han, men når jeg gikk inn på warsailors fant jeg ikke noe jeg heller. Derfor tenkte jeg at du kunne sendt dem en mail for å få info/opplysninger om hva de hadde funnet ut. Når de søkte etter opplysninger frem i tid, må de nødvendigvis vite fortidens info om anene du også søker. Håper jeg ikke har ført deg helt på villspor, men det virker som om dette kan være en mulighet til å finne ut litt mer. mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk både til Yvonne og Geir. Jeg søkte også på info.com men kunne ikke finne noen etterlysninger der??? Beklager om det er meg som er litt treg i oppfattelsen. Kna du Yvonne fortelle meg eksakt hvordan du søkte på info.com for å finne denne etterlysningen?Jeg har nå forsøkt denne og den linken Geir la ut, men uten at jeg finner noe. Selvfølgelig kan jeg sende en mail til Holms å spørre, men ville gjerne vite litt mer før jeg gjør det.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg sendte mail i går og fikk følgende svar nå: 'Nei, det kan ikke ha vært meg - dette navnet kjenner jeg ikke igjen.'Så jeg er like langt! Kan det være mulig at det er min egen søking for lenge siden etter Karen Dorthea som har dukket opp?Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.