Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Yvonne Trengereid

[#17911] Friedrich Strassburg

Recommended Posts

Guest Yvonne Trengereid

Har søkt om denne mannen tidligere, men har ikke kommet noe videre. Prøver derfor igjen.Friedrich Strassburg var født i Beckstedt i grevskapet Diepholz. Han var 19 år når han kom til Bergen/ Norge i 1687. Han er oppført i lister over borgerskap og geseller i Bergen. Gift i 1706 med Kirsten Petersdt. Reimers (født i Bergen)og de fikk flere barn foruten min ane Engel Strassburg. Han døde i Bergen i 1735. I forrige innlegg fikk jeg opplyst at hans far var akermann Didrich Strassburg. Har forsøkt å lete på bl.a. familysearch, men uten resultat om hans tid før han kom til Bergen. Håper det er noen som kan bidra til å 'løse flokene' rundt denne mannens foreldre etc.På forhånd; TUSEN TAKK FOR ALLE FORSØK FOR Å HJELPE MEG!!!!!!!!mvh Yvonne

Guest Tore H Vigerust

Har du temanummeret fra sist gang ?

Guest Yvonne Trengereid

Hei. Temanr. 16217 eller 'yvonne'

Guest Tore H Vigerust

Du fikk jo ganske mye hjelp sist. Men hva har du siden dengang gjordt for å komme videre ? Har du vært i Beckstedt eller kontaktet slektsforskerforeningen i Bremen ?

Guest Yvonne Trengereid

Hei Tore. Jeg har prøvd å finne info om han på familysearch. Ellers har jeg prøvd ulike startsider ved å søke på både hans navn og fødested Beckstedt/Diepholz. Har vært inne på ulike tyske slektsgranskningssider, men er ikke akkurat særlig stø i språket. Det du nevner med Bremen har jeg ikke visst om. Hvordan komme meg dit? Ja, fikk utrolig mye hjelp i forrige innlegg, men jeg står fortsatt like fast i å komme meg videre i søket etter hans forfedre. mvh Yvonne

Guest Tore H Vigerust

His du utelukkende vil basere deg på andres informasjon på internett, må du belage deg på å fortsette å stå fast i ganske mange år fremover. Tyske slektsforskerforeninger oppdages bl a via Norsk slektshistorisk forenings tjeneste 'Tyske genealogiske ressurser' (http://www.genealogi.no ) som Elin Galtung Lihaug har laget. Finnes via Arbeidsgruppe for europeiske aner.

Guest Tore H Vigerust

Den som skal komme videre med utforskingen av denne nevnte slekten, må arbeide med originale kilder.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.