Gå til innhold
Arkivverket

[#17972] Hvem vil leie gamle Marit ?

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Enda verre--.De stakkerne som ble bortsatt og forsørget av Amtet fikk Amtslegens beskrivelse offentliggjort i den årlige raport som han avgav og som ble trykt i Amtstingsforhandlingene som var i bokform. Der ble den enkelte sin helsetilstand åndsevner og legemets beskaffenhet beskrevet i detalj,for eksempel urenslighet,hennfallen til onani osv-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
Gjest bjørn andreas løkken

Kjære forum Takke for at slike innlegg blir tatt opp og at noen er i stand til å finne slike annonser , flere slike annonser er for mitt vedkommende i høyeste grad ønkeslig som illustrasjoner til mitt bokprosjekt og jeg synes også at det er i høyeste grad relevat for forumet , og veldig relevant for mitt innlegg nr. 76537 . Jeg som skriver bok om min slekts og gardshistoreie er avhengig av å prøve å finne ut hva som ligger bak enkelte av disse menneskeskjebnene . Så det å skrive at min tipp tipp oldefar var bortleid fattiglem er ikke nok for meg . Så det er fantastisk av de som tar opp temaer som går i dybden på de enkelte skjebner hos folk på 17-18 og 1900 tallet , jeg trodde jeg hele tiden hadde visst hvordan folk i gamle dager hadde det , men her har jeg nok tatt litt feil . Med vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bjørn andreas løkken

Hei igjen glemte å si her at er det noen som finner annonser tilsvarende med det i innlegg 1 er de hjertelig velkommne til og legge dem ut i mitt innlegg nr. 76537Vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Jøraas

Gamle Marit trenger altså tilsyn fra 1 juli og ut året. Dette betyr vel at noe hadde hendt som gjorde at andre måtte trø til i denne perioden, og at Marit kunne komme 'hjem?' igjen fra 1 januar 1904? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.