Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Frode Johansen

[#18002] Sigurd Otterbeck f.1891 i Kristiania sønn av Engebret Olsen ?

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Som dere ser av følgende Lenke så er Sigurd Otterbeck sønn av Engebret Olsen f. i Laurdal ?????????Kan noen hjelpe meg å finne ut om hvor Engebret er ifra og om hans foreldre- like ens hans koneMed vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

hei Jan Frode, nå ikke noe svar på dit spørsmål, men finner en kar i FT 1875 med samme f. år og fødested, (og ikke gift) Lenke , Hilsen Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trude Stinessen

I følge Family Search (IGI) finnes det en Engebret Olsen født 28/05/1841 og døpt ca 11/07/1841 i Lardal, Vestfold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Ja Trude, jeg trur også vi skal dit, fant at Otterbech navne kan plaseres på gårder der, i.fl FT 1865 m.m...hilsen Egil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Jeg kan ikke finne ham. Har noen tips? mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Finner (ei) Anna fra Kongsvinger i 1875 her: LenkeHar ikke funnet henne i 1865 -enda.Du må trolig (prøve) finne dem ved en dåp i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Er det noen som har muligheten for å sjekke dette for meg ? mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe meg? mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

I f.t 1900 for Kristiania står han (engebret Olsen) oppført født i Laurdal. Det er i Telemark. Lardal ligger i Vestfold. På begge steder finnes navnet Otterbech ? Dette var ikke enkelt. mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

'Laurdal' er en vanlig eldre stavemåte for Lardal i Vestfold. Herredet i Telemark staves som regel Laardal/Lårdal (men Laurdal i FT1865). Derav skulle jeg anta at Lardal i Vestfold er dit du skal.Ved søk i O. Rygh fant jeg ingen gårder ved navn Otterbekk e.l. i verken Lardal eller Lårdal (søkte etter gårder som begynte på O), det nærmeste var for øvrig Otterstad i Lardal. Det forhindrer vel dog ikke at Otterbekk kan være navnet på en husmannsplass e.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Takk for svar. Er det noen som har tips? mvh Jan Frode

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Otterbekk/Otterbekken finnes i Gransherad i Telemark, Sandsvær i Buskerud (nabokommune til Lardal i Vestfold), Nøtterøy i Vestfold, Kolvereid i Nord-Trøndelag og Bremsnes i Møre og Romsdal (søk på gårder som begynner på 'Ot' i Rygh: http://www.dokpro.uio.no/rygh_ng/rygh_felt.html )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Fortsatt står jeg fast. Er det noen som kan hjelpe meg ? mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Hei Brede Jeg kan ikke finne Engebret i den siste lenken. Hvor er han i den siste lenken (1865) ? mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive