Gå til innhold
Arkivverket

[#18068] Henrikke Larsen, Kinn Prestegjeld


Gjest Beate Mari Karstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Mari Karstensen

Finner Henrikke, som er min tipp-tipp oldemor her i 1900: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01437.wc2&variabel=0&postnr=3331&fulle=true&spraak=n>Lenke I familien ryktes det at hun hadde en datter som døde ung (17-18 års alderen) og lurer på om det går an å finne ut om dette stemmer..Vi vet at hun i 1889 fikk datteren Olga Olaisen, som ble oppfostret av Henrikkes søster, Anne Larsen. I tillegg vet vi at hun fikk sønnen Petron (f 1891)med sønnen(Jonnemann) til Madam Felle i Bergen. Gutten ble også oppfostret hos andre :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Mari Karstensen

Var forresten snakk om at denne datteren døde i barselseng, og sannsynlivis var hun født før 1889... Videre vet vi svært lite om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har forsøkt å leite meg gjennom kirkebøkene for Kinn og Florø, og finner at Henrikke Lorentse Larsdatter fikk en sønn Loris Kristoffer 17. september 1886. Det blir vanskelig å finne plass til flere enn Olga i 1889 og Petron i 1891, før hun giftet seg i 1893.Enkemann Olaf Margido Pedersen, født i Trondheim 1868, giftet seg i Florø 1. april 1893 med Henrikke Lorentse Larsdatter, født 1861 og datter av Lars Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate-Mari Karstensen

finnes det noe spor etter denne sønnen til henrikke lorentse larsen, loris kristoffer født 1886? finner ikkje han på 1900 tellinga. og kven var faren hans? er det mulig at han døde som ung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Loris Kristoffer var sønn av ungkar og tjener Anders Larsen Solheim, født 1855. Og jeg ser at fødselsåret skal være 1885, han fikk hjemmedåpen stadfestet i kirken 28. februar 1886, og er ført under 1886. jeg finner ikke registrert noe dødsfall for Loris Kristoffer i Kinn sokn opp til forbi 1890.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Brandsøy Lystad

Regner med at dette er Loris: Lenke Er vanlig at navnene blir skrevet på forskjellige måter, så når du søker er det ikke sikkert du vil finne noe hvis du bruker samme stavemåte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.