Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#18096] 'Efterlød' - Hva er det ?

Recommended Posts

Gjest Iver Mosvold

I protokollen for ”Emigranter over Kristiania 1871-1930” står det under hjemstedet til Anders Haagens. ”Efterlød”. LenkeJeg går ut fra at dette ikke er noen stedsbetegnelse, da denne Anders Haagens. sannsynlig var fra Aal i Hallingdal, men vet noen hva det kan bety ? – Efterlød.IM

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/103838-18096-efterl%C3%B8d-hva-er-det/
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Takk for svar. Dette stedsnavnet har jeg oversett, og denne Anders er også den eneste i denne protokollen som står oppført med Efterlød som hjemsted. - Men responsen din gjør at jeg tenderer til å tro at 'min' Anders Haagensen (Her i FT 1865, 7 år før Amerika-reisen Lenke ) ikke er identisk med ovennevnte. For å være ærlig - så tenkte jeg meg muligheten av at Efterlød kunne ha betydd 'Etterlatt' - siden 'min' Anders inngikk ekteskap året før Amerika-reisen, men etterlot(i første omgang)kone og event. barn. hjemme i Aal. -Men takk i alle fall. Litt flaut er det å ikke kjenne Buskerud-geografien bedre.IM

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.