Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Berit Knudsen

[#18105] Merkelig yrke eller skal vi si arbeidsgiver.

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Kunne bare ikke la denne være. Den var for fristende: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Kvernhusvik

Tusen takk, jeg trengte en god latter sånn litt sent på natten :-)Leif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Det er nok truleg at prentesvarten her har vore ute og gått og gjort det morosamt, dog (henta frå Myhre si soge om Oslo):'I Skjeggerud-gården på Grønland, som offentligheten besøkte i kjølvannet av kolera-epidemien 1850, bodde 11 mennesker og to griser på 16 kvadrat-meter.'Så 'vær' eller ikkje vær - i 1801 ...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Her er det vel ikke snakk om noen geitebukk, men at hun vasker for enhver som trenger henne, altså for hvem som helst... :-)Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigbjørn Sandsmark

Jan har så inderlig rett,vær har ikke noe med geit å gjøre da en vær er 'mannen' i saueflokken ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ketil Harbek

I dette temaet værer jeg fårekomst av både humor og kanari!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi C. Huitfeldt

Se person nr 2 i samme listen: Setsil Halvorsdtr. Fornavnet har vel fått en ganske unik stavemåte her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje Hatvik

Eg for min del finn det både rett og rimeleg at den stakkars væren i 'Pibervigen' verkeleg behøvde Maren Malene - i alle fall med omsyn til vaskinga. Det var vel ikkje så enkelt for ein einsleg vær å klare seg heilt på eigen hand i Kristiania på den tida??Og det er vel neppe blitt lettare i dagens Oslo :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.