Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kenneth Bratland

[#18137] Hvor er dette? Fæjedahl i Bergen Schaare Skibrede

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Under matroser i Bergen finner jeg matrosen Mikkel Pedersen, født 1759. Fødestedet hans er oppgitt til 'Fæjedahl i Bergen Schaare Skibrede' er det noen som vet hvor dette er da jeg er interessert i å finne opphavet til Mikkel Pedersen.Mvh.Kenneth Bratland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marita Brandsøy Lystad

Kanskje et skudd i blinde, men kan det dreie seg om øya Fedje? Den blir kalla 'Feie' lokalt, og ligger nord for Bergen. Tror Feie er egen kommune faktisk, men jeg kan ta feil. Feie ligger like i nærheten av Lindås og Mongstad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Gangstø

Fedjedal er et gardsnavn i Skåre , Haugesund. Se nedenstående link Lenke i FT 1900. Hans Gangstø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Knut Bryn

Dette må vel være Fedjedal ved Haugesund. Sognet (og skipreide?) het Skåre. Det der med Bergen er jo litt rart, for dette var i Stavanger amt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kenneth Bratland

Takk skal du ha. Dette må nok være løsningen. Det at det sto Bergen forvirret meg og, men bostedet hans ved rulleinnføringen var Bergen.Mvh.Kenneth Bratland

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.