Gå til innhold
Arkivverket

[#18211] Emigrasjon over Drammen


Gjest Odd Kjetil Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Kjetil Berg

Mener å huske at det for en tid siden sto i et innlegg her på debattforum, at emigrasjonslistene fra Drammen var brent. Hvor mange lister var dette?, tidsrom?. Hvor gikk i såfall disse båtene, er det mulig å finne pasasjerlister noe annet sted? Søker etter min oldefar, Svante August Petterson som emigrerte ca 1881/2 fra Øverjordet på Modum. Hvor kan jeg finne feks. imigranter til Canada?Dette ble mange spørsmål, men det er sikkert flere enn jeg som lurer. Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Kjetil Berg

Heisann, her var det tydelig vis for mange spørsmål, la meg derfor ordlegge meg på en annen måte. Gikk noen av de båtene som trolig seilte fra Drammen til Canada, og i tilfelle til hvilke havn? Finnes det digitalisert imigrasjonslister for Canada? Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Problemene med de båtene som gikk ut fra Drammen er at de emigrantlistene som ble ajoutført , ble kastet av de rette ansvarlige i Drammen. I det tilfelle var det politimesteren som hadde det overordnede ansvaret.Hvor båtene gikk , vet jeg ikke. Det var The White Stars båtene som gikk fra Drammen har jeg blitt fortalt.Jeg har selv flere familiemedlemmer som reiste fra Drammen så her er det lite å hente av opplysningerog lite å gjøre med. Jeg vet ikke noe om noen av mine som reiste til Canada, så der kjenner jeg lite til emigrasjons- websider.Du må ha lykke til.Søk på Google , så finner du ut noen spennende sider.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.