Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Tore Øverby

[#18237] Lars A. Nilsen Hage f. 1827, frå Sør-Hågå i Lom, til Balsfjord

Recommended Posts

Guest Tore Øverby

Lars A. Nilsen Hage f. 1827 frå Sør-Hågå i Lom og Guri Mentsdatter frå Mentsgarden, Norderhus på Lesja var eiere og brukere på garden Lerbakken i Tromsøysund ved FT 1865.Ved FT 1875 finner jeg dem på Jernberget i Balsfjord. De hadde i alle fall seks barn;Nils A. Larsen f. 1857 Marie B. Larsd. f. 1859 Johanne M. Larsd. f. 1861 Hanna F. Larsd. f. 1865 Anna Larsd. f. 1868 Lina Gurine Larsd. f. 1863, var i 1875 hos fosterfar Østen Larsen på Holmen, Balsfjord.Jeg har søkt etter barna i FT 1900, men med dårlig resultat. Det er muligens dattera Lina Gurine som er 'Gaardmandskone', g. Johansen, på Jernberget i 1900. Oppgitt fødested for henne-Tromsøsundet-stemmer ikke helt, men--.Der bur også mora Guri (Mentsdatter) Hage. Likeså fosterforeldrene på Holmen i Balsfjord.Er det noen som kan bekrefte Lina Gurines identitet?Kjenner noen til skjebnen til de andre barna?Jeg er glad for alle mulige opplysninger!Mvh Tore Øverby

Guest Olaf Hansen

Kan dette være eldstesønnen ?LenkeHage - Hagen ?-Olaf...

Guest Tore Øverby

Takk til Olaf Hansen for lenka! Har fått bekreftet på annet hold at det er rett person.Dette burde jeg ha funnet sjøl, men---.Tore.

Guest Tore Øverby

Olaf Hansen har funnet Nils A Larsen (lenke, innlegg nr. 2) i Balsfjord, med kone og to barn: Guneva Hagen, f. 1893, og Alfred Hagen, f. 1899. Kankje kom det flere barn etter 1900. Er det noen som vet om mer etterslekt?Mvh Tore. E-post: tooeverb@online.no

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.