Gå til innhold
Arkivverket

[#18442] Vestre Slidre i Oppland , hvilket kirkesogn er det?


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Jeg fant akkurat nå et giftemål i 1767 i Vestre Slidre i Oppland som hadde med noen av mine aner å gjøre. Det er noen som 'skled' ned til Aadalen for så å ende opp i nærheten av Hønefoss.Hvilket kirkesogn hører Vestre Slidre til??Dette er pinlig , men jeg er fryktelig lite kjent i de områdene. Om det er noen som kjenner til bygdebøker og har et tips om det ,ville det være fint.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Harald Haug

Før 1840-tallet var hele Slidre ett prestegjeld. 1848 ble prestegjeldet delt opp i Øystre og Vestre Slidre. Så du skal nok søke på Slidre prestegjeld. Følgende lenke gir svar på det meste:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Takk skal du ha.Det er 2 av mine tipp-tipp-tippoldeforeldre det dreier seg om. Jeg har lett i området , men fant dem ei.Det var Ragne Jensdatteren datter til Jens Olsen , Røe og Marit Taastensen , Sørbu og Engebret Nielsen som giftet seg 20.11.1767.Engelbret finner jeg ikke født foreløpig. Det kan ha sin naturlige årsak ved at han nok var født like før 1724 da man begynte å skrive inn kirkebøker i Slidre.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.