Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Inger Eik

[#18445] Hva betyr L som dødsårsak?

Recommended Posts

Guest Inger Eik

Leser i 'Døde i Bergen 1816 - 1886' og finner bokstaven L under dødsårsak. Hva betyr det?I den forbindelse: Det er stadig et like stort mysterium hver gang jeg kommer til en forkortelse. Hva med å legge en link til slike forklaringer sånn at den kommer opp på hver side en befinner seg på?

Guest Kari Thingvold

Jeg ønsker meg en liste over forkortelser og hvordan det ble skrevet i gotisk skrift.

Guest Jan Oldervoll

Eg skal ikkje garantera det, men eg trur nok at ein l betyr at ein lege har sett til vedkommande før han døydde.Det kunne sikkert vera nyttig med ei liste over forkortingar til kyrkjebøker, slik me har dei til folketeljingane. Men ei slik liste er ikkje heilt enkel å laga. Ein kan også tenkja seg at same forkorting betyr forskjellige ting, alt etter kva tid det er og kven som har skrive forkortinga. Digitalarkivet har framleis så liten stab at det er liten sjans for at me kan laga ei slik liste.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.