Gå til innhold
Arkivverket

[#18477] Gudrun Henriksen, f. 1888 i Kristiania


Gjest Bjørn Christensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som har opplysninger om Gudrun Henriksen, født i Kristiania i 1888. Hun bodde i 1900 hos sine besteforeldre Lauritz og Hella Kristensen i Horten. I folketellingen blir hun angitt som datterdatter. Jeg søker hennes foreldre, evnt. ektemake og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Hei Berit!Ja, dette var jeg klar over. Lauritz og Hella er mine oldeforeldre på farssiden. Jeg har en mistanke om at Gudrun er datter til Haralda Marie. Jeg har også en mistanke om at Gudrun ble gift med en av fyrassistent Edwardsens sønner på Færder (se mitt andre innlegg fra i dag) som sannsynligvis senere ble fyrvokter på Lindesnes, men jeg er ikke i stand til å finne dette noe sted. Apropos Rikshospitalet, vet du om dette ligger tilgjengelig på nettet noe sted?mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ville tro det er:Gudrun, født 02.12.1888, døpt Fødselsstiftelsen 09.12.1888, datter av ugift matros Isak Henriksen f. 1864 og Pige Haralda Marie Lauritsdatter f. 1862 (Faddere er konene Hanna Hansen og Mina Hansen) (Rikshospitalet Dåps K 0003.2 1884-1889 6/7 no.507)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Christensen

Heisann Geir!Der gikk min første mistanke i boks. Nå er jeg spent på om noen kan hjelpe meg med den andre? Hertelig takk!!!mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Gudrun Henriksen gifter seg 26.06.1910 med Harald Edvardsen, fyrassistent, født Tjømø 19.08.1886 i Borre. Han konfirmert på Tjømø 13.10.1901, hun i Horten 19.04.1903. Forlovere Oscar Larsen og Lauritz Kristensen, Fedre Fyrassistent Reinert Edvardsen og ugift matros Isak Henriksen (Horten Mini 6 1905-1912 10/13 f.308 no.0).Dette er Borre sogn i Borre prestegjeld. I Borre Klok I 7 står det at Harald Edvardsen er fyrassistent på Færder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Bjørn Christensen

Er det noen som har kjenskap til hvor det ble av Isak Henriksen, far til Gudrun Henriksen, om han ble gift og har etterkommere.I folketellingen for Horten i 1900 finner jeg en Isak Hendriksen, født 27.10.1865, gift med Ida Kristine, født i Kristiania den 06.01.1872. De har barna Ragnhild Ingeri og Tyra Antonie. Er det noen som kjenner til aner og etterslekt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.