Gå til innhold
Arkivverket

[#18525] Brite Olsdtr. fra Sæbø?


Gjest Ole Heggelund
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Heggelund

Den 07.07.1822 gifter ungkarl Hover Hoversen seg med pigen Brite Olsdtr. Det står at begge to er bosatt på W'ttaas og er hhv. 25 og 24 år. Hover er ganske så sikkert sønn av Hover Nilsen og Brite Andersdtr., men hvem er Brite Olsdtr. datter til? Jeg finner ingen som passer helt og som er fra Sæbø. Kan hun være fra Herdla? Ved sin død den 05.10.1871 som vilkaarskone på Vetaas står det at hun er født i 1799. Kjenner noen til hennes aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Hei!Jeg har også Hover Hoversen Vetås i mine filer og gm 07 juli 1822 Brite Clausdtr. Vetås. Hennes far het Claus OLSEN Vågstaule. Lurer på om ikke hennes fars farsnavn Olsen er oppført som hennes farsnavn?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Heggelund

Mange takk. Det var interessant. Da er hun vel født 26.04.1798? Som mor står i følge DA oppført Danelle Olsdtr. Har du også dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.