Gå til innhold
Arkivverket

[#18535] Tønnes Jacobsen f ca1777 på Omland i Aust agder?


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Tønnes giftet seg i Gjerpen 29.09.1803, med Kirsten Olsdtr.De fikk to barn Jacob 1804 og Ole 1808. Tønnes døde 1809 og hans kone 1808, det gjorde også lille Ole. Jacob(som jeg følger)giftet seg 1837 og levde til 1852. Men hvor kom Tønnes ifra?? I F.tell 1801 er han gårdsgutt i Skien,men jeg tror han var innflytter. I Morm.arkivet finner jeg en Tønnes Jacobsen f 1782 med foreldre Jacob og Anne i Austagder. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut av dette?? Mvh Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl E. Berge

Det jo hende at dette er riktig for det er dårlig med informasjon om Tønnes Jakobsen Omland (Åmland),Høvåg. Hans foreldre var Jakob og Anne Nilsdtr f. 1744. Tønnes hadde minst to søsken: søsteren Karen f.79 g 1) los Lorentz Christensen Åkerøy 1784-1821 og 2) soldat Torjus Larsen Opseng 1772-1829,samt broren: Nils f. 1787, som det heller ikke finnes flere opplysninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.