Gjest Nina Krøger Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Er det noen som kan hjelpe med opplysninger vedrørene Gaaserud gård? Slekten og tilhørigheten til gården. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jon Torp Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 I 1900 finnes Gaaserud gårder i Modum, Lier og Sandsvær. Hvor skal du ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Krøger Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Jeg skal til Lier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Løkkebø Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Jeg har bygdebøkene hjemme, men er på jobb nå. Vet ikke helt når jeg kan få sjekket for deg hva det står der. Lars Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Krøger Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Jeg er kjempe glad for at du vil gjøre oppslag i boken din for meg. Jeg har akkurat begynt med den siden, så ta den tiden du trenger. Mvh Nina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tommy Spjøtvoll Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Jeg kan. Hva lurer du på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Krøger Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Jeg har en Ole Andersen f. 1822 d. 1893 med hustru Kari Kristensd. f. 1823 d. 1895. Disse er registrert på gården i 1865-tellingen. Disse er opprinelig fra Næss i Hallingdal, men har da kommet til Gaaserud. Spørsmål er via slektskap eller har de kjøp seg inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tommy Spjøtvoll Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Følgende står under GÅSERUDPLASSEN, bnr. 5Erik Olsens enke solgte i 1853 for 400 spd. til 4) Ola Andersen Gåserud, f. 1822 i Nes, Hallingdal, d. 1893, g. m. Kari Kristendtr., f. 1823 i Gol, d. 1895. Barn: Kristen, Anders, Helene, Otto. Ola ervervet også et skogstykke av Sø-Eik, bnr. 2. I 1892 utstedte han skjøte til 5) Johan Olsen Holter, f. 1856, g. m. Helene Olsdtr., f. 1856. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Krøger Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Tusen takk for den opplysningen. Den skal jeg sjekke opp, se om jeg finner noe mer. Mvh Nina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tommy Spjøtvoll Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Jeg ser også at det under B.nr.3 eier nr.5 står en Anders Andersen, f. 1832 i Nes, Hallingdal. Dette kan kanskje være en bror? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Krøger Skrevet Desember 8, 2003 Del Skrevet Desember 8, 2003 Om det er broren får jeg ikke sjekket opp nå. Mest sannsynlig så er det det. Skal sjekke opplysningene mot slektskap.Nina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hanne Johnsrud Skrevet Desember 18, 2003 Del Skrevet Desember 18, 2003 Til NinaDu kan selv sjekke hva som står i bygdebøkene for Lier siden disse nå er lagt ut på Internett. Gaaserud finner du her: LenkeHilsen Hanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Krøger Skrevet Desember 18, 2003 Del Skrevet Desember 18, 2003 De er allerede sjekket. Har også printet dem ut. Men takk for det Hanne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Erik Bjune Skrevet Desember 27, 2003 Del Skrevet Desember 27, 2003 Hei!Er det noen som kan si hvor Amundrød i Drammens-området er??En Ola Johannessøn var f. her i ca 1774 og ble etterhvert gift til Vear i Stokke i Vestfold.Jeg er ute etter hans forfedre!!mvh erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Erik Bjune Skrevet Desember 27, 2003 Del Skrevet Desember 27, 2003 Beklager, se bort i fra siste innlegg, det havnet på feil sted!!erik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts