Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Nina Krøger

[#18574] BUSKERUD

Recommended Posts

Guest Nina Krøger

Er det noen som kan hjelpe med opplysninger vedrørene Gaaserud gård? Slekten og tilhørigheten til gården.

Guest Jon Torp

I 1900 finnes Gaaserud gårder i Modum, Lier og Sandsvær. Hvor skal du ?

Guest Lars Løkkebø

Jeg har bygdebøkene hjemme, men er på jobb nå. Vet ikke helt når jeg kan få sjekket for deg hva det står der. Lars

Guest Nina Krøger

Jeg er kjempe glad for at du vil gjøre oppslag i boken din for meg. Jeg har akkurat begynt med den siden, så ta den tiden du trenger. Mvh Nina

Guest Tommy Spjøtvoll

Jeg kan. Hva lurer du på?

Guest Nina Krøger

Jeg har en Ole Andersen f. 1822 d. 1893 med hustru Kari Kristensd. f. 1823 d. 1895. Disse er registrert på gården i 1865-tellingen. Disse er opprinelig fra Næss i Hallingdal, men har da kommet til Gaaserud. Spørsmål er via slektskap eller har de kjøp seg inn?

Guest Tommy Spjøtvoll

Følgende står under GÅSERUDPLASSEN, bnr. 5Erik Olsens enke solgte i 1853 for 400 spd. til 4) Ola Andersen Gåserud, f. 1822 i Nes, Hallingdal, d. 1893, g. m. Kari Kristendtr., f. 1823 i Gol, d. 1895. Barn: Kristen, Anders, Helene, Otto. Ola ervervet også et skogstykke av Sø-Eik, bnr. 2. I 1892 utstedte han skjøte til 5) Johan Olsen Holter, f. 1856, g. m. Helene Olsdtr., f. 1856.

Guest Nina Krøger

Tusen takk for den opplysningen. Den skal jeg sjekke opp, se om jeg finner noe mer. Mvh Nina

Guest Tommy Spjøtvoll

Jeg ser også at det under B.nr.3 eier nr.5 står en Anders Andersen, f. 1832 i Nes, Hallingdal. Dette kan kanskje være en bror?

Guest Nina Krøger

Om det er broren får jeg ikke sjekket opp nå. Mest sannsynlig så er det det. Skal sjekke opplysningene mot slektskap.Nina

Guest Hanne Johnsrud

Til NinaDu kan selv sjekke hva som står i bygdebøkene for Lier siden disse nå er lagt ut på Internett. Gaaserud finner du her: LenkeHilsen Hanne

Guest Nina Krøger

De er allerede sjekket. Har også printet dem ut. Men takk for det Hanne.

Guest Erik Bjune

Hei!Er det noen som kan si hvor Amundrød i Drammens-området er??En Ola Johannessøn var f. her i ca 1774 og ble etterhvert gift til Vear i Stokke i Vestfold.Jeg er ute etter hans forfedre!!mvh erik

Guest Erik Bjune

Beklager, se bort i fra siste innlegg, det havnet på feil sted!!erik.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.