Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Rune Thorstensen

[#18599] Brita Johannesdtr. g.02.07.1781 i Lindås/Hordaland.Hvem var hennes foreldre ?

Recommended Posts

Guest Rune Thorstensen

Brita Johannesd. giftet seg i Lindås med Mons Johnsen.I 1801 er hun 45år.Hun var ved ekteskapet oppført med Dahle som gårdsnavn.Jeg finner ikke det navnet i Lindås , men derimot i Manger.Er der noen som har kjennskap til denne Brite Johannesdtr. og som kan hjelpe meg med å identifisere henne? Mvh. Rune Thorstensen

Guest Kenneth Bratland

Du har og Dale i Gulen (Eivindvik) prestegjeld. Mvh. Kenneth Bratland

Guest Rune Thorstensen

Hallo Kenneth.Ja, jeg er klar over at du finner Dale i Gulen også.Men uansett, Gulen eller Manger,jeg vet ikke hvem hun var datter av.Håper noen kan bidra til å finne svaret. Mvh. Rune T.

Guest Jan Tertnes

Hei!I Masfjordboken I på Birkeland finner jeg Mons Jonsen Birkeland 1754-1820 gift 1781 med Brita Johannesdtr. Dale fra Gulen 1744-1821. 9 barn: Lisbet f.1782 gm Søren Hansen Kvamsdal bn.1 Johannes f.1784 død 1820 overtok bruket Botolf f.1785 død 05 mai 1868, ugift Ingeborg f.1789 gift på bn.3, Kvamsdal Jon f. og d. 1791 Johanna f.1793 på Selvågneset, Lauvik, tvilling Synneva f.1793 død 1793, tvilling Sigrid f.1797 på bn.5, Kvamsdal Synneva f.1799. Hun fikk sønnen Sjur og oppgav barnefar: Jon Aland fra Voss.Jan

Guest Rune Thorstensen

Takk for svaret Jan.Da hadde Kenneth rett i sin antagelse.Det er datteren Synnøve og hennes etterslekt jeg holder på med.Da spørs det om noen har tilgang til kilder fra Gulen som kan slå fast hvem Brita var datter av. Mvh. Rune Thorstensen

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.