Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#18604] Trenger hjelp! Utvandret til USA

Recommended Posts

Gjest Torill Bech

Er det noen der ute som kan hjelpe meg å finne min bestefars bror Helmer Olai Sandberg Benjaminsen f. 10.07.1875 i Meløy. I FT 1900 var han smedsvenn i Bodø,men i skiftet etter faren i 1920 har han adresse 2637 Long Fellow aveny, Minneapolis USA. Er gift. Har lett i utvandringslister og på endel steder i Usa uten resultat. Skulle så gjerne visst hvem han var gift med og om han hadde noen barn. Mvh.Torill Bech

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/104346-18604-trenger-hjelp-utvandret-til-usa/
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei! Ved søk på Mn Death certificate, Hennepin County (dvs. det county der Minneapolis ligg), finn eg denne personen: Sandberg, Helmer Olief. 11.07. 1875 (out of state) og død 17.07.1955. CertID# 1955-MN-022318Ved å søkje berre på etternamnet kjem det opp over 300 personar, så ein må vel prøve andre muligheter for å finne namnet på kona.Helga Kallevik

Gjest Laila N. Christiansen

Jss.. Helmer, kona Bertha??? og sønnen Roy bor i Minneapolis 1930 census, ser ut som det står at de bor i Longfellow Awenue..Han er 55 år, f. i norge og imm. 1903 Bertha er 56 år, f. i Norge og imm. i 1900 (tror jeg)Sønnen Roy er 8 år, f. i MN.Laila

Gjest Laila N. Christiansen

Det beste er å bestille disse dødsattestene og finne en lokalavis for den regionen av Minneapolis de bodde. Der finner du kanskje en døds-melding eller en obituary, som nevner etterkommere. Jeg fant også en Roy W. men kan ikke være sikker på om det var den rette.Laila

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.