Gå til innhold
Arkivverket

[#18608] Niels Nielsen fra Eiker


Gjest Nils Buverud
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Buverud

Niels Nielsen flyttet fra 'Eger', ant. 17.okt.1846, til Skien. Han ble gift i Bamble 19 Dec 1853 med Hanna Andrea Jensdatter Hansen fra Bamble, og bodde senere mest i Solum. Såvidt jeg vet ble Niels født i Eiker 28 May 1826 (døpt 18 Jun 1826), av foreldre Niels Christophersen og Kari Nielsdatter. Andre barn de hadde er: Christoffer, født: 29 Apr 1821; døpt: 13 May 1821, Anne Maria, født: 6 Nov 1823; døpt: 30 Nov 1823, Lars, født: 2 Feb 1829; døpt: Mar 1829, Jens Jacob, født: 12 Jan 1832; døpt: 12 Feb 1832, Christopher, født: 8 Sep 1834; døpt: 19 Oct 1834.Er det noen som har kjenskap til denne familien? - hvilken gård de bodde på, - og hvem forfedrene til Niels Christophersen og Kari Nielsdatter var, og hvor de kom ifra?Takknemlig for alle innspill! Nils..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hallo Nils.Familien bodde på Haugerud på Eiker. Jeg jobber for tiden med anerekker på denne familien. Ihvertfall på den Nils Nilsen som flyttet ut av Eiker i 1846. Trolig reiste han vel en tur til Christiania før han dukket opp i Skien. - Men, ettersom det bor en etterkommer av Nils Nilsen i Drammensveien 1 i Oslo , er jeg pr. dags dato lite intressert i å legge det ut her nå.- Men, sender du meg en mail på - tallmoen@start.no - kan vi jo slå oss sammen.Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.