Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#18626] Etterlysning Karmøy, Tysvær, Haugesund og Bømlo

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Sivert Johan og Helga fikk første barnet Gyri Leonora i 1901 og skannet kyrkjebøker med ekteskap for aktuell periode er enda ikkje lagt ut, men nå har Johan Arthur nevnt alle de som var faddere i sitt siste innlegg, der Aluf nok er identisk med Oluf som var fadder.Ellers må eg som stril seie at navnet 'Pissefidlo' på ei fiskeskøyta var eit sværa navn.Takk so mykje.

Gjest Oddvar Søreide

Har nå funnet Helga Sofie i de skannede kyrkjebøkene. Familien flytta fra Haugesund til garden Viken på Torvastad. Eg antar, men det får lokale retta meg på, at det da er snakk om garden som idag blir kalla Vikjå.Helga Sofie døde i 1914 og det er oppgitt at ho var fødd Aasmundsen og født på Stord. Dette stemmer da med de opplysninger vi tidligere har vært innom og det kan vel da bekreftes at det er snakk om datter til Knut Ommundsen.

• 2 måneder senere...
Gjest Oddvar Søreide

Til mitt innlegg 1, angående Dag Egil Pedersen.Foreldre er: Valentinius Kristian Norman Pedersen f. 1885 i Vardø [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f02025&gardpostnr=454&personpostnr=2708&merk=2708#ovre>Lenke Han var ein tur til Amerika

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.