Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Morten Strøm

[#18640] Hans Hansen Linnes f 1851 Sør Odal

Recommended Posts

Guest Morten Strøm

Hei,Jeg skulle gjerne ha mer opplysninger om slekta til min tipp oldefar Hans Hanssen Linnes f 1851 i Sør-Odal (gift med min Tipp oldemor Eilin Ingebriktsdtr. fra Kvedalen, Ringås). De bodde i 1900 på Sterstøa i Nes, på en plass de kalte Linnes. Faren til Hans var Hans Larsen visstnok fra Odal også, er det noen som kan finne ut noe om ham? Er det noen som vet mer om slekter/etterslekter av disse og deres familier/søsken?Mvh Morten Strøm Rælingen

Guest Jan Peter Wiborg

Sorry, faren heter ikke Larsen... :-)Jan

Guest Carsten Schanche

Far til Hans Hansen er Hans Larsen og mor Anne Andersd. FT nordre Odalen 1865, Stormoen gård. Din tippoldemor er Elen Engebretsd. FT Søndre Odalen 1865, Qvedalen gård.

Guest Morten Strøm

Hei,Takk for svar. Det hadde vært interessant å vite hvordan du fant ut dette? Mvh Morten

Guest Carsten Schanche

Ved å lete i folketellingene for Søndre og Nordre Odalen. Mvh. Carsten

Guest Morten Strøm

Ok, jeg har nå studert disse FT, men øyensynlig 'klart' å unngå å finne mannen. Takk igjen. Er det noen der ute som forsker i N. Odal, som har mer opplysninger om disse folkene på Stormoen (Stoermoen i 1801)? Hvor kom de fra? Gårdshistorien? Er det en stor gård, det var en mengde mennesker reg. der i FT 1801.Mvh Morten

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.