Gå til innhold
Arkivverket

[#18684] Kile, Volda. Sven Kiles forfedre?


Gjest Unni Hverven
 Del

Recommended Posts

Hei! I Voldasoga III side 330 finner vi Svein Olsson Kile gift med Anne Andersdotter Dravlaus som brukar av Kile (bruk 3. Svenngarden) i 1746. Dei hadde sønnen Ola født 1751, brukar garden.Svein Olsson var født 1711 - sønn av Ola Jonsson S. Bjørkedal g.m. Brit Olsdotter Helset. Ola var også bruker av Svenngarden. Han døde i 1751 - 96 år gammel.Ola Jonsson var sønn av Jon Torbjørnsen N. Bjørkedal gift med Helvik Sveisdotter S. Bjørkedal - disse har jeg i min aneliste. Du kan få mye informasjon om disse om du vil - oppgi gjerne din epostadresse.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Voldasoga III under Helset (Bruk 2. Andersgarden) finner vi i 1667 Ola Larsson N. Bjørkedal gift med Berte Pedersdotter Helset (Ola død 1688) - barn 1. Berte(Brit) f. 1668 gift med Ola Jonsson Bjørkedal , br. Kile, 2. Ola f. omlag 1678, budde i Vassbotnen og 3. Lars f. omlag 1680, br. garden.Berte Pedersdotter Helset er datter av Peder Kristoffersson Kile, f. 1594, gift med Marte Åmundsdatter Helset. Marte er datter av Åmund Jonsson Helset og Gyrid. Åmund er sønn av Jon Larsson N. Bjørkedal bruker av Helset (bruk 1. Danielgarden i 1563).Peder Kristoffersen Kile var sønn av Kristoffer Pedersson, bruker av Kile (bruk 1. Nilsgarden)i 1603 og kona Sigrid.Mvh. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Hverven

Hei, tusen takk for opplysningene. Jeg venter på noen bøker på Deichman, men vil gjerne ha informasjon om de du har i din aneliste. E-post: uhverv@online.noHilsen Unni Hverven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.