Gå til innhold
Arkivverket

[#18719] Gulbrand Hansen f 1775 i Larvik d 1842


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Søker hjelp til å finne Gulbrands foreldre.Han var husmann på Hummerbakken og gift med Anne Corneliusdtr fra Hvåle Nordre.Henne har jeg videre bakover, men Gulbrand har jeg ikke klart å finne ut av. Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hva har du forsøkt? Har du funnet ham i 1801?Ettersom kirkebøkene for Larvik 1775 og deromkring er tapt, må man kanskje håpe på å støte på Gulbrand som arving i et skifte, men det er en stor høystakk med ei lita nål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gulbrand behøver jo ikke være fra Vestfold.I Fredriksværn (Stavern) var det jo veldig mange militærer som kom fra andre steder i landet.Mulig jeg bommer her, men jeg synes ikke Gulbrand lyder som et typisk Brunlanesnavn heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Berit, Guldbrand er kansje en innflytter og det finnes noen kandidater bla i Buskerud. Kragerø har også en soldat 1801 ser jeg. Gulbrand og Anne giftet seg forøvrig i 1804.(Brunlanes Bygdebok) Vanskelig dette!!! Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager soldaten fra Kragerø, jeg ser jo nå at han var matros!! Buskerud er derimot soldaten!! Hvor langt unna hjemstedet kunne disse soldatene tjenestegjøre på den tiden tro?? Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Den forrige gangen jeg var borti en matros/soldat i Fredriksværn var han fra Kongsberg. Men soldater/matroser fra Telemark var vel stasjonert i Fredriksværn mener jeg ganske bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.