Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Roy Kåsa

[#18719] Gulbrand Hansen f 1775 i Larvik d 1842

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Søker hjelp til å finne Gulbrands foreldre.Han var husmann på Hummerbakken og gift med Anne Corneliusdtr fra Hvåle Nordre.Henne har jeg videre bakover, men Gulbrand har jeg ikke klart å finne ut av. Roy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Hva har du forsøkt? Har du funnet ham i 1801?Ettersom kirkebøkene for Larvik 1775 og deromkring er tapt, må man kanskje håpe på å støte på Gulbrand som arving i et skifte, men det er en stor høystakk med ei lita nål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roy Kåsa

Har opplysningene fra Brunlanes bygdebøker. Ft 1801 finner jeg merkelig nok ingenting om ham Roy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Gulbrand behøver jo ikke være fra Vestfold.I Fredriksværn (Stavern) var det jo veldig mange militærer som kom fra andre steder i landet.Mulig jeg bommer her, men jeg synes ikke Gulbrand lyder som et typisk Brunlanesnavn heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roy Kåsa

Enig med deg Berit, Guldbrand er kansje en innflytter og det finnes noen kandidater bla i Buskerud. Kragerø har også en soldat 1801 ser jeg. Gulbrand og Anne giftet seg forøvrig i 1804.(Brunlanes Bygdebok) Vanskelig dette!!! Roy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roy Kåsa

Beklager soldaten fra Kragerø, jeg ser jo nå at han var matros!! Buskerud er derimot soldaten!! Hvor langt unna hjemstedet kunne disse soldatene tjenestegjøre på den tiden tro?? Roy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Den forrige gangen jeg var borti en matros/soldat i Fredriksværn var han fra Kongsberg. Men soldater/matroser fra Telemark var vel stasjonert i Fredriksværn mener jeg ganske bestemt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive