Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Roy Kåsa

[#18729] Oppland. Vaage sokn.

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Undres på om det finnes bygdebok over Vaage sogn?? Søker opplysning om en Gulbrand Hansen soldat 1801 og bodde på Skaar gård. Kan han ha flyttet og slått seg ned i Brunlanes?? Giftet seg 1804 med Anne Corneliusdtr.Dette er et skudd i mørket,men en mulig kandidat. Roy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Helge Hålåsæter

Dette her er også et skudd i blinde. En av mine tipptippoldefedre var Ole Syversen Skaar. Han var g m Imbjør Hansd f 22.02.1784 hvis far var Hans Skaar. Kanskje var Ole og Gulbrand svogre? Jeg vet ikke om Imbjør var fra Nedre Skaar eller helst fra husmannsbruket Bakken (under Skaar). Det er ikke bygdabok for Vågå, men jeg bruker ofte å henvise til Norddalsarkivet, 2680 Vågå. Hilsen Helge Hålåsæter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigmund Hanslien

Gudbrand Hansson Skår f.ca 1773 giftet seg med Ragnhild Kristoffersdatter i 1805 og de fikk barna Hans f 1805, Kristoffer f.1808, Gudbrand f.1812 - alle født i Vågå. Så det er lite trolig at det er han du finner på Brunlanes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Roy Kåsa

Takker for svarene! Da kan den kandidaten utelukkes! Det finnes jo flere Gulbrand 1801, så jeg får bare fortsette søkene.Alle Gulbrands barn ble forøvrig født i Larvik. Hans 1805 Kristian 11 og Helle 12. Roy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive