Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Krøger

[#18783] Fjaler, Sogn og Fjordane

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Kan noen hjelpe med barna til disse? Jeg er litt usikker på om dette er foreldrene til Ide Nielsd. LenkePå forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trond Risting Kielland

Ja, i følge bygdeboka for Fjaler har dette ekteparet: Nils Ellingsson (fra Tysse, bosatt på Lone) f. 1714 og Abelone Ivarsdatter f. 1717 en datter ved navn Ide f. 1763. Ide ble senere gift med Gregorius Kristensen Lone. I følge bygdeboka døde både Nils og Abelone i 1793, og ble gravlagt på samme dagen. De er omtalt på side 270 i bind 1 av 'Fjaler gards og ættesoge' av Ragnvald og Magne Fagerheim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Krøger

Hei Trond. Tusen takk for oppslaget i Fjaler gards og ættesoge. Jeg var for en stund tilbake på biblioteket i Oslo og fant det samme, men tiden min rakk ikke til å finne deres foreldre. Det blir vel en tur til litt seinere.Tusen takk. Nina :=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.