Gå til innhold
Arkivverket

[#18788] Andreas Svendsen/Elisabeth Johansdt- Tønsberg


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Andreas Svendsen, f. 1816 i Drammen, og Elisabeth Johansdt, f. 1820 i Moss, giftet seg 1842, og bosatte seg i Tønsberg. De fikk døtrene Ane Randine 1842, Ingeborg 1844, Elida 1847, Helene 1853 og Grethe 1857. Ingeborg ble gift med Albert Jørgensen, og emigrerte til USA.Elida ble gift Andersen, og emigrerte også til USA, men flyttet tilbake til Tønsberg. Hun hadde to døtre. Den ene, Marie, ble gift Fidgett. Elisabeth Johansdt ble enke og giftet seg ca. 1870 med Martin Olsen Bredal. Er det noen som kjenner til disse personene?Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg kjenner ikke familien, men er det opplysninger som f.eks.04.02.1866, viet i Tønsberg 'Ungkarl og Skræddersvend Martin Olsen og Enken Elisabeth Johannesdatter Svendsen', han født Raade 10.05.1836, bosatt Tønsberg, hun født Moss 44 1/4 år, han sønn av Ole Bredesen Sandaker, hun av Arbeider Johan Olsen (hun skulle altså stått Johansdatter) - forlovere Skræddersvendene Kristoffer Kristoffersen Holt og Guttorm Olsen. (Tønsberg Mini I 9 1865-1873 5/8 f.197 no.5). 'For Brudens vedkommende levert Skifterettens Attest af 18de Januar 66'du er ute etter ?? Eller er det hvordan det gikk med Andreas og Elisabeths barn og deres etterkommere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Takk til Geir Kamsvaag! Jeg er interessert i alle opplysninger om familien, spesielt de som vet noe om de to som emigrerte til USA. De bodde i Boston. Dette er min kones familie, og min svigermors mor reiste også dit 1906. Derfor håper jeg å komme i kontakt med personer som kjenner til deres gjøremål 'over there'.Eldar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.