Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Nina Krøger

[#18801] Privatarkivene - slekter

Recommended Posts

Gjest Nina Krøger

Hva er muligheten av å få kopiere privatarkivene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Krøger

Jeg tenker på det som er om familien Tuchsen / Tuxen.Mvh Nina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår spørsmålet.Det er i Samkatalog for privatarkiver bare vist til et lite privatarkiv (i Riksarkivet, nr. 491, 2 hyllecentimeter med erindringer m.m.) etter Alexander Tuxen (1897-1980), lege bl. a. ved Modum bad.Spørsmål om kopier av dette må rettes til Riksarkivet.Samkatalogen for privatarkiv ligger på nett på Riksarkivets sider Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Krøger

Jeg hadde et feil inntrykk av hva arkivene inneholdt. Men takk for hjelp.NIna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin Galtung Lihaug

Til Yngve Nedrebø (3)Hvorfor er ikke alle statsarkivene med under 'Oppbevaringssted'? Jeg savner Bergen og Kristiansand.Mvh Elin Galtung Lihaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Det skyldes nok at man ikke har lagt inn i databasen materiale fra privatarkivkatalogene i SAK og SAB. Statsarkivet i Kristiansand har mange privatarkiv, langt over 1000, mens tallet for SAB's vedkommende er noe mer beskjedent, men med mellom 100 og 200.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.