Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Osvald Rydjord

[#18817] Marit Jørgensd. f ca 1825 i Lesja, g m en Søren, kanskje fra Grytten, Romsdal.

Recommended Posts

Gjest Osvald Rydjord

Marit Jørgensdatter f 1825 i Lesja har vært gift med en Søren da Matit har datteren Ellen Sørensdatter f 1854 i Grytten fra 1. ekteskap i 1865. Marit gifter seg igjen med Knut Larsen Undhjem og eldste av barna er 7 år i 1865.Har noen opplysninger om Marit Jørgensdatter og hvem denne Søren kan være?Mvh Osvald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke om det har noen sammenheng , men en Marit Jørgensdatter ble gift på Eid i Møre og Romsdal 27.06.1847 med en Søren Olsen.Dette er hentet fra FamilySearch IGI og må nok sjekkes mot andre kilder som kirkeboken e.l.Forøvrig ble det født mange Marit Jørgensdøtre 1824/1825 på Lesja , så det hadde hjulpet i finne navnet på faren hennes ved et av ekteskapene. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

Jeg har bygdeboken for Eid og skal bla litt for å se om hun er nevnt der. Låner inn kirkeboken for Eid for å finne begges fedre - hvis de står nevnt. Ellers takk til Rune og Aud. Det er vel trolig at det er rett dame. Eid og Grytten er nabokommuner. Kom hun ned Romsdalen og rodde over fjorden kom hun til Eid.Osvald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Og dette er kanskje samme dame. Marit Jørgensdtr., Sætrum 1825 Søren Roesen, Setnesreiten 113 167.177.5gDisse opplysningen fant jeg her.http://home.powertech.no/magneh/slekt/raumaflk.htm Da er kanskje Ellens far Søren Roesen Setnesreiten.Går du inn i listen over Raumadalsfolket så finner du opplysningene der. Mvh. Rune Thorstensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Marit Jørgensdtr. Sætrem i Lesja giftet seg 18.04.1854 med Søren Roesen Setnes i Rauma (11.04.1807-1858) Lenke Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Og her skulle du finne ekteskapet med Knud Larsen. Lenke Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

Jeg finner Jørgen Jørgensen 11 år på Jøndalen, Dovre i 1801. Stemmer med alderen i 1865 (Se lenke i 3).Raumadalsfolket har jeg, så det blir etter en liten luftetur i gråværet.Osvald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.