Gjest Unni Johnsrud Skrevet Januar 5, 2004 Del Skrevet Januar 5, 2004 Mormor ( Hanna Nilsen fra Oppegård) fikk mor uten å være gift, den 30. januar 1914 i Oslo. Mormor var da 20 år gammel. På mors dåpsattest er far oppgitt til å være'snedker Torstein Hansen Botolfsen'. Jeg ville bli svært glad om noen visste noe om min morfar.Vennlig hilsen Unni Johnsrud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nina Krøger Skrevet Januar 5, 2004 Del Skrevet Januar 5, 2004 Du kan søke etter skifte opplysninger hos skifteretten. Hvis din morfar er Oslo-boer så kan det ligge noe der eller du kan prøve folkeregisteret.Lykke til, Nina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen Skrevet Januar 5, 2004 Del Skrevet Januar 5, 2004 Han hadde dengang adressen Karlstadgd. 14 I og oppgitt født 1879. Din mormor ble forøvrig døpt 08.02.1914. (Fødselsstiftelsen, Rikshospitalet Mini F 0015 1913-1915 5/13 f.116 no.48). Hanna Karoline Nilsens adresse var på dette tidspunkt Vestre Elvebakke 12, Kristiania.Derfra skulle det ikke være så vanskelig å finne noe mer Torstein Hansen, bl.a. gjennom de årlige folketellingene i Kristiania på Byarkivet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen Skrevet Januar 5, 2004 Del Skrevet Januar 5, 2004 Det var selvfølgelig din mor som ble døpt oppgitte dato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen Skrevet Januar 5, 2004 Del Skrevet Januar 5, 2004 Hei Unni!Jeg tok et kjapt søk, og fant følgende Torstein Bottolfsen. Fødselsåret er oppgitt til å være 1886, så det avviker fra hva Geir fant ut, men kanskje?Lenke Torunn C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Heidi C. Huitfeldt Skrevet Januar 5, 2004 Del Skrevet Januar 5, 2004 Mulige kandidater (?):I Christiania [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00301.wc2&variabel=0&postnr=213270&fulle=true&spraak=n>Lenke og Lenke ( Lenke )og Varteig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen Skrevet Januar 5, 2004 Del Skrevet Januar 5, 2004 Og kanskje han var svensk... eller .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Unni Johnsrud Skrevet Januar 6, 2004 Del Skrevet Januar 6, 2004 Tusen takk, alle sammen, dette var fantastisk. Nå kan jeg lete videre.Hilsen Unni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts