Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19078] FT 1875 Sør Fron, plassen Krokum

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

Mine aner Engebret Kristensen f ca 1821 og Beret Eriksdr f ca 1820 bodde på denne plassen. Sønnen Kristian f 1852 er far til min oldefar Even Kristiansen, men giftet seg ikke med hans mor Marit Olsdr f 1854 fra Larshaugen/Larshimen.Ønsker alle opplysninger om Kristian og hans foreldre .Lurer også på om denne Erik Erlandsen 81 år 1865 kan være Beret sin far.

Gjest Trond Myrstad

I FamilySearch finnes: Engebret Kristiansen døpt 22.1.1821, Sør-Fron, med foreldre Kristen Engebretsen og Anne Lodversdatter, Engebret Kristiansen gift 4.11.1842, Sør-Fron med Berit Eriksdatter. Berit Eriksdatter født 23.7.1820, døpt 30.7.1820, Sør-Fron, med foreldre Erik Erlandsen og Berit Pedersdatter (gift 4.5.1810, Sør-Fron). Erik Erlandsen er muligens samme person som er tjenestekar på Tofte i FT1801.Kristian Engebretsen født 12.5.1852, døpt 20.6.1852, Sør-Fron.

• 2 uker senere...
Gjest Lill Hansen

Takk for svaretKommer ikke videre med disse personene.Har 'Gardar og slekter i Fron ' Bind I for Sør Fron. Håpet var å finne opplysninger om dem der, men husmennene er dessverre ikke omtalt. Har lagt inn forespørsel i Dis Oppland uten å ha fått svar. Så jeg prøver meg igjen om noen vet noe om disse personene.Takk Lill

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.