Gå til innhold
Arkivverket

[#19078] FT 1875 Sør Fron, plassen Krokum


Gjest Lill Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

Mine aner Engebret Kristensen f ca 1821 og Beret Eriksdr f ca 1820 bodde på denne plassen. Sønnen Kristian f 1852 er far til min oldefar Even Kristiansen, men giftet seg ikke med hans mor Marit Olsdr f 1854 fra Larshaugen/Larshimen.Ønsker alle opplysninger om Kristian og hans foreldre .Lurer også på om denne Erik Erlandsen 81 år 1865 kan være Beret sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

I FamilySearch finnes: Engebret Kristiansen døpt 22.1.1821, Sør-Fron, med foreldre Kristen Engebretsen og Anne Lodversdatter, Engebret Kristiansen gift 4.11.1842, Sør-Fron med Berit Eriksdatter. Berit Eriksdatter født 23.7.1820, døpt 30.7.1820, Sør-Fron, med foreldre Erik Erlandsen og Berit Pedersdatter (gift 4.5.1810, Sør-Fron). Erik Erlandsen er muligens samme person som er tjenestekar på Tofte i FT1801.Kristian Engebretsen født 12.5.1852, døpt 20.6.1852, Sør-Fron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lill Hansen

Takk for svaretKommer ikke videre med disse personene.Har 'Gardar og slekter i Fron ' Bind I for Sør Fron. Håpet var å finne opplysninger om dem der, men husmennene er dessverre ikke omtalt. Har lagt inn forespørsel i Dis Oppland uten å ha fått svar. Så jeg prøver meg igjen om noen vet noe om disse personene.Takk Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.