Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Unni Johnsrud

[#19179] Anne Marie Andersen ( Johnsrud)

Recommended Posts

Gjest Unni Johnsrud

Anne Marie ( f. 1. april 1876) giftet seg 17. januar 1894 i Vestre Bærum ( Tanum kirke) med Johan August Johnsrud fra Nedre Johnsrud i Lommedalen i Bærum. Ved vielsen er Anne Maries far oppgitt til 'Anders Andersen, Lermo'. Jeg skulle så veldig gjerne komme videre. Det er alt jeg vet om hennes foreldre. Jeg synes å huske at det var en del snakk om en søster halvsøster?) som het Solveig. Anne Marie sa selv at hun var fra Stjørdal ( snakket trønderdialekt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Andersen

Er Lenke sjekket? Du kan jo undersøke om de har døpt noen som passer. Han bodde på Lermoen i FT 1865 også. Tynset har i hverfall kommunikasjon mot Stjørdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solfrid Therese Henriksen

Er dette foreldrene og broren i 1865?: Lenke Solfrid T. Herniksem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Hella

Det er langt fra Tynset til Stjørdal... Men i Meråker kommune er det et tettsted som heter Ler, og det er nokså nært Stjørdal. Her kan det vel tenkes at det finnes/fantes et bruk som ble kalt Lermo? Jeg har ikke sjekket dette, men med litt leting i FT finner man kanskje noe lovende? Det er jo ikke nødvendigvis sikkert at navnet Lermo er brukt som gårdsnavn i folketellingen, jeg kjenner til at plasser har hatt flere navn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alex Dunkel

Hei Unni, dattera til Anne Marie Johnsrud er min oldemor som heter Gunda Allida Johnsrud. Allida og hennes søster (Tante Hjordis) har flyttet til New York i 1926. Familien min har altid hørt at Anne Maries andre datter druknet i en fryktelig ulykke. Oldemoren mi likte ikke å snakke om families fortid i Norge fordi hun sa at det var for trist. Følgelig har jeg mange mysterier å løse, for eksempel, hva hetet foreldrene til Anne Marie og hva hetet dattera hennes som druknet. Kan du hjelpe meg med disse spørsmåler? Jeg beklager at min norsk er så dårlig. - Alex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Ser ut som om noen har oppgitt feil fødselsdato på Anne Marie. Se dåp nr.28 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Datteren som druknet i 1911, falt gjennom isen, nr.33 Lenke Ellers har jeg bare funnet 3 døtre, Jenny Alfhilde f.17/11 1896 (druknet), Karen Agnes 24/10 1898 og Hjørdis Marie 11/12 1902. Jeg har ikke sett etter sønner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Hun måtte jo være et sted, og endelig fant jeg Gunda Allida 5/11 1900. Da ble det 4 døtre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.