Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Barbara Lose

[#19190] Gard Tofte - Oppslag i bygdebok for Kvinnherad

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg er ute etter opprinnelsen til Ole Willumsen, som giftet seg 1787 i Korskirken med Sara Oline Olsdatter. Opplysningen om at han kom fra Fieldberg finner man bare her:Lenke - dessverre uten gardsnavn.Under Konfirmerte i Fjelberg 1739-1777 ser jeg bare en Kari Willumsd. Tofte, konf. 1754. Muligvis er hun søster til 'min' Ole Willumsen, f. ca. 1751.Forteller bygdeboken noe om Karis familie - spesielt om hun hadde en bror Ole?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin Skibenes

Har kikka litt i boka det gjaldt,(bd5),men det var diverre ikkje ein einaste Willum på Tofte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for oppslag og tilbakemelding, Elin.Kanskje Kari Willumsdtr var bare fosterbarn eller tjenestepige i Fieldberg. Muligvis gjelder det også for Ole, før han ble soldat.Jeg sliter med å finne Ole Willumsens opphav siden 2002. Han er ikke oppført som dåpsbarn eller konfirmant i kirkebøkene fra Fieldberg. Kanskje han ble født i en naboprestegjeld. I DAs digitaliserte kilder ser jeg en opphopning av Willumsønner og Willumsdøtre, vied / død i Husnes sokn. Har du nok tid til å sjekke om der var en passende Willum & sønn Ole - evtl. på Opsanger eller Sunde?Mvh. Barbara Lose

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive