Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19190] Gard Tofte - Oppslag i bygdebok for Kvinnherad

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg er ute etter opprinnelsen til Ole Willumsen, som giftet seg 1787 i Korskirken med Sara Oline Olsdatter. Opplysningen om at han kom fra Fieldberg finner man bare her:Lenke - dessverre uten gardsnavn.Under Konfirmerte i Fjelberg 1739-1777 ser jeg bare en Kari Willumsd. Tofte, konf. 1754. Muligvis er hun søster til 'min' Ole Willumsen, f. ca. 1751.Forteller bygdeboken noe om Karis familie - spesielt om hun hadde en bror Ole?

Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for oppslag og tilbakemelding, Elin.Kanskje Kari Willumsdtr var bare fosterbarn eller tjenestepige i Fieldberg. Muligvis gjelder det også for Ole, før han ble soldat.Jeg sliter med å finne Ole Willumsens opphav siden 2002. Han er ikke oppført som dåpsbarn eller konfirmant i kirkebøkene fra Fieldberg. Kanskje han ble født i en naboprestegjeld. I DAs digitaliserte kilder ser jeg en opphopning av Willumsønner og Willumsdøtre, vied / død i Husnes sokn. Har du nok tid til å sjekke om der var en passende Willum & sønn Ole - evtl. på Opsanger eller Sunde?Mvh. Barbara Lose

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.