Gå til innhold
Arkivverket
Gjest M. Grasto

[#19292] Hjelp til tyding av post i Skjeberg KB 1790

Recommended Posts

Gjest M. Grasto

Har noen mulighet til å hjelpe meg med datoen ved denne dåpen? Det er mellom 27. mars og 3. april. Dette vises ved at dåpen før ble foretatt 3.s. i Faste og dåpen etter 4.s. i Faste.Siste del av datoen får jeg til å bli ...faste. Hva starter det med?Posten finnes i Skjeberg KB s. 158, nr. 21.På forhånd takk!Mvh,M. Grastobilete0074.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg skulle tro 'Midfaste', dvs, 14.03.1790. Foran står 'Xsøe', dvs. Christiansøe i Skjeberg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Det som det ble spurt om står i kirkeboken i 1791 og ikke 1790. Følgende dato står det : Midfaste, som er Lætare Dominica - Dominica lætare Jerusalem - midfaste søndag,4.søndag i faste. Dette blir den 3. april 1791. Skjeberg kirkebok, bok 2, side 158, nr. 21.Hilsen Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest M. Grasto

Det stemmer Arild. Øya er det første en blir blind på.Takk skal dere begge to ha for hjelpen.Magne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.