Gå til innhold
Arkivverket

[#19383] Nyere historie fra Sinsen (ca. 1930-1960)

Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Er det noen som vet om det finnes bøker om livet/historie fra Sinsen. Jeg er ute etter historie fra ca 1930-1960. Eller er det noen som kanskje kan huske???? Jeg er ute etter en skomaker forretning som jeg trur kanskje lå i Siloveien på Sinsen. Er det noen som husker eller vet noe, eller har noen historier å komme med er jeg veldig takknemmlig. Eller kanskje vet hvor jeg kan finne mer info.Mvh Mette Gjertsen mettekg@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Krongård

Hei , På apoteket på Carl Berners plass, henger det bilder fra Sinsen og livet på Sinsen. Apoteket lå, for noen år siden litt lenger opp i Trondheimsveien ,ved siden av en skobutikk, som nå er den 'lokale pub' på Sinsen. Lykke til , med vennlig hilsen Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Th. Omdahl

Sinsen Menighetsråd ga i 1981 ut 'Sinsenboka' redigert av Helge Iversen. Jeg regner med at du kan få tak i den gjennom ditt lokale bibliotek, fra Deichmanske i Oslo. Eller kanskje menighetsrådet sitter på noen eksemplarer ennå. Jeg har den også, og kan prøve å finne noe om skomakeren din ved leilighet, om du vil. Hilsen Frode Omdahl,Asker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Hei Har idag snakket med en kollega på jobben Hun er oppvokst på Sinsen og kan fortelle deg mye Hun skal prøve å ta kontakt med deg ikveld Navnet hennes er Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.