Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19383] Nyere historie fra Sinsen (ca. 1930-1960)

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Er det noen som vet om det finnes bøker om livet/historie fra Sinsen. Jeg er ute etter historie fra ca 1930-1960. Eller er det noen som kanskje kan huske???? Jeg er ute etter en skomaker forretning som jeg trur kanskje lå i Siloveien på Sinsen. Er det noen som husker eller vet noe, eller har noen historier å komme med er jeg veldig takknemmlig. Eller kanskje vet hvor jeg kan finne mer info.Mvh Mette Gjertsen mettekg@online.no

Gjest Unni Krongård

Hei , På apoteket på Carl Berners plass, henger det bilder fra Sinsen og livet på Sinsen. Apoteket lå, for noen år siden litt lenger opp i Trondheimsveien ,ved siden av en skobutikk, som nå er den 'lokale pub' på Sinsen. Lykke til , med vennlig hilsen Unni

Gjest Frode Th. Omdahl

Sinsen Menighetsråd ga i 1981 ut 'Sinsenboka' redigert av Helge Iversen. Jeg regner med at du kan få tak i den gjennom ditt lokale bibliotek, fra Deichmanske i Oslo. Eller kanskje menighetsrådet sitter på noen eksemplarer ennå. Jeg har den også, og kan prøve å finne noe om skomakeren din ved leilighet, om du vil. Hilsen Frode Omdahl,Asker

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.